KODLK: kolej na Dolnym Śląsku

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych

Uwaga pociąg!
KODLK - zdjęcie nr 1 KODLK - zdjęcie nr 2 KODLK - zdjęcie nr 3

Aktualności

Kamienna Góra - powrót po 14 latach!

Kiedy kilka miesięcy temu alarmowaliśmy, iż tandem UMWD + KD nie dotrzymuje (delikatnie rzecz ujmując) słowa w sprawie uruchomienia zapowiedzianych 7-miu par codziennych połączeń z Sędzisławia do Kamiennej Góry i Lubawki, nic nie zapowiadało rychłego powrotu powiatu kamiennogórskiego na kolejową mapę na stałe. Przeciwnie - podjęty w środku sezonu turystycznego przez PKP PLK remont, czy przepychanki pomiędzy PLK a Urzędem Marszałkowskim nie zwiastowały raczej nic dobrego. Jeszcze 2 tygodnie temu codziennych połączeń do Kamiennej Góry oraz Lubawki próżno było szukać w opublikowanym właśnie rocznym rozkładzie 2018/19, nie tylko od grudnia, ale w jakimkolwiek terminie (nie licząc połączeń sezonowych, w dodatku okraszonych wiele mówiącym napisem BUS tam, gdzie zwykle w rozkładach jazdy figuruje nr peronu). Tymczasem...


Lubin od czerwca, Milicz od marca, Kamienna Góra od lutego?

Nie tak dobrze jak pierwotnie zapowiadały UMWD i KD, ale i nie tak źle, jak być mogło, czyli wielkie kolejowe dolnośląskie powroty w nowym rozkładzie jazdy na rok 2019.


UMWD chce przejąć nieczynne linie kolejowe - po raz n-ty...

Wybory samorządowe za pasem, a zatem jest to czas, w którym politycy oprócz tego, że uśmiechają się do nas z każdego niemal billboardu i słupa ogłoszeniowego, również wiele obiecują, albo podejmują działania obliczone raczej na efekt medialny niż realny. Jednym z takich działań jest w naszym odczuciu powrót do pomysłu przejęcia od PKP PLK wielu nieużywanych i niszczejących dolnośląskich szlaków, czego efektem miałoby być szybkie i tanie wyremontowanie ich, a następnie przywrócenie do kolejowego życia. Cel szczytny, jednakże przyjęta taktyka przywodzi nam na myśl walenie głową w mur. Ale czy na pewno?


UMWD i KD okłamują pasażerów!

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego okłamał nas pisząc, że po remontach w Sędzisławiu i na linii 298 po remontach uruchomionych zostanie aż siedem par codziennych połączeń...


Pociągi po Podsudeckiej od grudnia w każdy weekend aż do Gliwic!

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego dotrzymał obietnic i uruchomi od 9 grudnia w każdą sobotę i niedzielę oraz święta dwie pary połączeń relacji Kłodzko Główne - Gliwice przez Nysę.


Kudowa Zdrój: w przyszłym rozkładzie tylko TLK Halny?

Najprawdopodobniej już tylko jeden TLK zawita w przyszłorocznym rozkładzie jazdy do Kotliny Kłodzkiej. Będzie to TLK HALNY z Bydgoszczy który pojedzie w majówkę i każdy dzień wakacji.


Głogów: Więcej pociągów PKP Intercity w rozkładzie jazdy 2018/19

W przyszłorocznym rozkładzie jazdy PKP Intercity znacząco zwiększy ilość połączeń dalekobieżnych na linii kolejowej 273. Stanie się tak m.in. ze względu na przedłużający się remont LK 271 do Poznania, ale po wielu latach wrócą także połączenia międzynarodowe do Berlina, Budapesztu i Wiednia za sprawą Night Jet Metropol. Będzie też pociąg do Warszawy!


Na Zamojszczyznę z przesiadkami?

PKP IC chce od grudnia zlikwidować bezpośrednie połączenie kolejowe Dolnego Śląska z Zamościem i Hrubieszowem fundując przesiadki na stacji Rzeszów Główny z pociągu do szynobusu SKPL.


Nowy rozkład jazdy zatwierdzony przez PKP PLK

Jeśli nic się nie zmieni, dla linii 274 będzie to najlepszy rozkład od lat!


Do Lubina dopiero za rok!?

W odpowiedzi na deklarację wznowienia połączeń pasażerskich do Lubina w grudniu tego roku, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, składaną najpierw przez Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego, p. Jerzego Michalaka i powtórzoną przez p. Piotra Malepszaka (członek Zarządu KD), o sprawie postanowiło się wypowiedzieć także PKP PLK. W swoim stylu...